Malajsie - Cestopisy

Malajsie, Thajsko 2012

Langkawi, Koh Lipe, Koh Tarutao, Kuala Lumpur, Taman Negara, Port Dickson, Bangkok

1-3 den (cesta, Langkawi)

Dne 12.1 2012 odlétáme na náš další trip do JV Asie. Tentokrát jsme se rozhodli navštívit Malajsii s krátkou návštěvou našeho dobře známého a oblíbeného sousedního Thajska. Pobyt i s cestou je plánovaný na 3 týdny a cestujeme v partě 8 lidí. Letíme z Prahy přes Helsinky do Bangkoku, odkud následně s Air Asia přes Kuala Lumpur na ostrov Langkawi.

Cesta byla vzhledem k spoustě přeletů poměrně náročná a musím říct, ten poslední let z Kuala Lumpur na Langkawi jsem toho měl už plný kecky. Při přestupu v Bangkoku jsme měli cca 8 hodin čas, tak jsme si jeli na chvíli „odpočinout“ do centra. Návrat na letiště Suvarnabhumi byl poměrně nervydrásající, protože jsme ztroskotali v dopravní zácpě (jak je v Bangkoku zvykem :) ) a letadlo do Kuala Lumpur jsme stihli opravdu za pět minut dvanáct. Musím říct, že Air Asia to má s odbavením na letištích skutečně velmi dobře vymyšlené a odbavit se u kiosku 45 min před odletem není vůbec žádný problém :)

Díky bohu už jsme konečně dosedli na malém letišti na ostrově na Langkawi. Je něco kolem 11h večer a my se z letiště přesouváme do našeho ubytování v oblasti Pantai Cenang, do AB Motelu, což se později ukázalo jako vynikající volba :). Ani nevybalíme, dáváme „welcome drink“ a následně „welcome swim“ v krásně teplém andamanském moři. Teplota v noci kolem 25 stupňů. Byli jsme přesvědčeni, že ihned po příletu všichni po té šílené cestě upadneme do komatu a do rána nepootevřeme oči – opak byl pravdou. Spát jsme vlastně vůbec nešli a druhý den jen tak odpočívali na pláži Pantai Cenang před naším motelem a nabírali síly na další dny :) Hned první den jsme objevili kousek od hotelu fast food restauraci „Tomato“, kterou jsme po opuštění ostrova ohodnotili jako nejlepší v našem žebříčku restaurací na Langkawi. Pokaždé jsme se tam parádně najedli a i s pitím jsme se vždy pohybovali max kolem 10 RM/os (cca 60 Kč). V nabídce bylo téměř vše – od vegetariánské stravy, přes masa všeho druhu, až po mořské plody. Fungoval tam i bufet, takže jste si mohli nabrat co jste chtěli, pak přišel týpek, očima cenově ohodnotil obsah vašeho talíře a zapsal cenu na účet. Jídlo bylo vynikající..!:)

4. den (Langkawi)

Na následující 3 dny jsme si vypůjčili z půjčovny skůtry (cca 60 RM/3 dny) a jako první zastávku máme v plánu „Oriental Village“ s výjezdem kabinovou lanovkou na nejvyšší horu ostrova Gunung Mat Cincang, kde se nacházela krásná vyhlídková terasa. Ten výhled odsud je nezapomenutelný – nutno dodat, že to není nic pro lidi, kteří trpí závratěmi :) Kousek od Oriental Village se zastavujeme u prvních vodopádů, kde také potkáváme prvního Čechouna. Děláme krátkou přestávku, koupeme se v tůních pod vodopádem, krmíme opice.
Pokračujeme dále směr na sever ke krokodýlí farmě. Téměř všude po cestě potkáváme u silnic tlupy makaků. Sem tam nám nějaký proběhne těsně před motorkou, na což ostatně upozorňují i značky u silnic. Po cestě se nám naskýtá pohled na krásnou přírodu tropického ráje – všude vyčnívají palmy a jiné tropické stromy. Krokodýlí farma byla zajímavá, ale zase tolik nenadchla – prakticky stejná krokodýlí farma, jako kdekoliv jinde na světě – nic nového. Vstup na farmu – 20 RM.
V plánu jsou další vodopády, ale po cestě se stavujeme na menší plážičce, kde si také dáváme něco k jídlu u stánku s různými smaženými pochoutkami (kuře, ryby, neidentifikovatelné věci). Plážička je ovládnutá velkou tlupou opic, které si hodují na zbytcích jídla u kontejnerů.Děláme pár fotek, loučíme se s opicema a vyrážíme směr k vodopádům.
Na vodopády vede pěkná cesta džunglí, kolem opět spousta opic. Opice na Langkawi jsou opravdu úplně všude – místní obyvatelé je výstižně přezdívají „Mafia“ :D Tyto vodopády tvoří obrovská skalní stěna, po které z cca 50m stéká malý čůrek vody – ale okolí je nádherné, stejně tak jako koupaní v tůni pod skálou.
Pomalu se stmívá a my se vydáváme na „Night Market“ ve vesničce Pasar Malam, kde kupujeme večeři formou smažených nudlí a jiných asijských pochoutek (večeře ani ne za 5 RM).
Cestou zpátky do Motelu poměrně ženeme – chceme stihnout do 21h otevřený Duty free a nakoupit pivka :) (jen pro orientaci, pivo v Duty free tam stojí necelých 10 Kč – kupovali jsme pivo „Skol“). Večer vyrážíme do místního plážového klubu „Babylon“, což je asi jediné místo na Langkawi, kde to v noci opravdu žije :) Seznamujeme s s další dvojici Čechů, cestujících po JV Asii téměř 3 měsíce. Poté se přesouváme na pláž, kde místní dělají oheň - připojujeme se k nim.

5. den (Langkawi)

Následující den se vydáváme na sever ostrova k pláži Tanjung Rhi Beach, kde si chceme najmout loďku a vydat se na mangrovy. Cesta je poměrně krátká – docela to řežeme..cestou stavíme na „melounové pauze“ a míjíme nádherné liduprázdné pláže, obklopené palmami. Pláže poskytují hezký výhled na protější thajský ostrov Koh Tarutao, který máme během našeho pobytu také v plánu. Děláme pár fotek a pokračujeme dál, směrem ke zmíněné pláži Tanjung Rhi Beach. Objednali jsme si loďku za 15 RM/os a než nám jí přistaví, skočíme si zatím do moře a chytáme bronz.
Nastupujeme do loďky, seznamujeme se s naším šoférem a vyrážíme směr mangrovy. Při proplování krmíme opice, které si k nám opět našly cestu..dokonce i v hustých mangrovech :) Poprvé v životě jsem viděl opici plavat a je to vtipný pohled. Stavíme na rybí farmě, krmíme ryby a dáváme nažrat rejnokům z ruky – taky docela zážitek :) Pokračujeme dále na krmení orlů. Šofér rozsype do vody kusy masa, roztrousí je ve vodě vlnama - chvíli na to přilétne hejno a jeden po druhým dělají nálety do vody za účelem „vyzobat“ všechno maso, co tam je. Moc hezký..!! :) Přesouváme se na pláže na nejsevernějším cípu ostrova, dostupné pouze lodí – koupeme se, relaxujeme a je pomalu čas na návrat zpět, začíná zapadat slunce.
Cesta na skůtrech zpět do motelu je poměrně dobrodružná – při rychlém projetí retardéru a následném skoku a doskoku mě přestalo na skůtru fungovat přední světlo..velká paráda :) Ale dojeli jsme v pořádku a těšili se na další den – v plánu máme lodní výlet na lagunu uprostřed ostrůvku nedaleko Langkawi, návštěvu hlavního města, Wild Life parku a dalšího vodopádu ve středu ostrova.

6. den (Langkawi)

Po snídani vyrážíme do nedalekého přístavu, odkud plujeme s veselou uřvanou partou přetloustlých Indů na lodní výlet k laguně. Loď se na straně s Indama nebezpečně propadá – vypadá to na můj premiérový zážitek s potopením lodi. Než dorazíme na ostrov s lagunou, děláme zastávku na jiném ostrově, fotíme krásnou přírodu, opice a pláže. Poté vyrážíme opět na krmení orlů a vydáváme se konečně směr „Lagoon Island“. Procházíme ostrovem džunglí a kolem míjíme opět miliony makaků. Scházíme k laguně a koupeme se – voda je parádní. Tento výlet nás stál 20 RM.
Po připlutí zpět do přístavu jdeme vyzvednout skůtry a vyrážíme směr hlavní město Kuah. Stavíme v centru, parkujeme a jdeme fotit velkou sochu orla, ikonu Langkawi, které se nachází na nábřeží. Chvíli posedáváme na břehu a zase si to štrádujeme ke skůtrům, se kterýma se po menším bloudění silnicemi dostáváme před Wild life park, kde na nás čeká spousta druhů ptáků a jinýho zvířectva. Vstup je 20 RM. U vchodu kupujeme pytel s krmením za 10 RM a krmíme téměř vše, co v parku potkáme – popoušky, pštrosy, pelikány, pávy, dikobrazy, opice a spoustu jiných zvířat. Asi největší zážitek bylo krmení Andulek. Nasypete si do dlaně zrní a v tu ránu máte ruku posetou Andulkama..a to doslova :)
Po návštěvě parku následuje naše poslední zastávka na Langkawi – vodopády Durian Perangin. Asi nejkrásnější vodopády, co jsme za celý trip viděli :) Cesta k nim vede opravdu krásnou stezkou džunglí a my si musíme pospíšit, protože už se pomalu začíná stmívat. Vodopád je nádherný – koupeme se, děláme foto a mažeme zpět ke skůtrům. Po příjezdu skůtry vracíme a jde se balit – další ráno vyrážíme na thajský ostrov Koh Lipe.

7. den (Koh Lipe)

Brzy ráno nasedáme do busu, který nás odváží na imigrační stanici, kde předkládáme pasy a vyplňujeme vstupní formulář do Thajska. Vše poměrně rychle odsýpalo a my už jsme byli na cestě směr přístav, kde na nás čekal speed boat. Cesta na koh Lipe potrvá cca hodinku – moc se těšíme, až na nás zase dýchne ta nepopsatelně pozitivní thajská atmosféra. Netrvalo to ani moc dlouho a skutečně na nás hned po připlutí dýchla – jak já to Thajsko miluju..!!:)
Po pasové kontrole jsme se ubytovali v krásných proutěných bungalovech na Pattaya Beach a vyrazli na oběd..samozřejmě na nudle Pad Thai..! Po obědě jsme si prošli „walking street“ a vydali se napříč ostrovem na Sunset Beach, určitě na nejhezčí pláž na ostrově. Tento den byl ve znamení „zevlingu“ na pláži, polehávání v síťových houpačkách mezi palmama u příjemného baru vyhrávajícího reggae rytmy a popíjením Piňacolády z otevřeného kokosu – takhle nějak si představuju opravdovou pohodu. Koh Lipe je skutečný tropický ráj..! :) Nutno dodat, že za celý pobyt tady bylo skoro pořád jasno a neskutečné vedro. Večer samozřejmě nemohla chybět thajská masáž – tu jsme nevynechali jediný den při pobytu v Thajsku.

8. den (Koh Lipe)

Plán je jasný. Pronajíme se týpka s long boatem na celý den - chceme proplout okolní ostrůvky a trochu si zašnorchlovat. Cena za pronajmutí loďky i s šoférem – 1800 Bathů/celá loď – směšné :) V ceně byl i oběd a zapůjčení brýlí se šnorchlem. První zastávka byla mezi ostrovy na otevřeném moři, poměrně ve velkých vlnách. Nasadili jsme brýle, vyskákali ven a prozkoumávali podmořský život. Ještě před odplutím jsme nakoupili 2 balíky toustového chleba a moc dobře jsme věděli proč :) Stačí do vody hodit kus chleba a v tu ránu se objeví miliony barevných rybek – dalo by se říct, že neplavete ve vodě, ale v rybkách. Udělali jsme pár podvodních fotek a vypluli jsme na další zastávky – prakticky celý den jsme pluli po okolních ostrovech, šnorchlovali jsme a slunili jsme se na nádherných plážích, kde nebyl ani živáček, jen my a nádherná příroda – balzám na duši..! :)
Večer opět masáž, výborná večeře a návštěva reggae party uprostřed ostrova.

9-10 den (Koh Tarutao)

Na tyto dva dny jsme měli naplánovaný 2 denní výlet na ostrov Koh Tarutao. Jedná se vlastně o národní park, kde není žádné turistické středisko. Je tam pouze pár chatek, které pronajímá správa národního parku – jednoduché, ale naprosto dostačující ubytování.
Sbalili jsme nejnutnější věci a vyrazili ke speed Boatu, který nás cca hodinovou plavbou dostal do přístavu na ostrově Tarutao. Rychle jsme se ubytovali v chatkách a půjčili jsme si kola. Na ostrově jsou 2 možnosti dopravy: 1) kolo, 2) cestování na korbě náklaďáku – který jezdí sem a tam z jedné strany ostrova na druhou. Nefunguje tam jiná doprava – je tam jen pár cest a jinak samá džungle, žádné vesničky, žádné auta, žádné motorky..prostě nic. Na celém ostrově jsou jen 2 restaurace, pár chatek a žádný obchod. A to jsme přesně chtěli – pryč od lidí, pryč od civilizace. Když jsme vyrazili, netušili jsme, co nás čeká :) Spousta kopců se na těchto bicyklech prostě vyjet nedala, takže jsme museli tlačit, což v tom vedru a dusnu opravdu nebylo zrovna dvakrát příjemné. Dále některým jedincům pořád padal řetěz a kola vypadaly, že se každou chvíli rozpadnou. Samotná cesta na kolech džunglí byla ale super – potkávali jsme spoustu zvířat (metrový ještěry, makaky, gibbony atd). V plánu byl oběd a následný přesun k vodopádům uprostřed džungle, ke kterým se jde podél takové menší říčky cca 2 km. Cestou jsme stavili na krásných opuštěných plážích, koupali se a fotili. Odložili jsme kola a vydali se k vodopádům – cesta to byla opravdu brutální. Chvílema jsme se brodili vodou, chvílema jsme přeskakovali a přelézali obrovské šutry, ale to okolí, to bylo něco nádherného. Široko daleko jen my a zvuky džungle. K vodopádům jsme nakonec nedorazili, protože jsme to nestíhali – hrozně jsme se zdržovali a bylo už poměrně pozdě. Vykoupali jsme se v pár tůních a zamířili zpět k cestě ke kolům. K chatkám jsme dorazili těsně před setměním. Zašli jsme do restaurace na večeři, nakoupili v ní nějaké drinky a posedávali jsme na verandě chatky až do 11h, kdy na celém ostrově vypínali proud (takové nemilé překvapení).. No nic, šli jsme spát :)

Druhý den ráno nás vzbudil nějaký humbuk na verandě. Vylezli jsme z pokoje a nestačíme zírat – celá veranda je plná makaků, rabujících co se dá.. Dopíjejí zbytky drinků, kradou pár věcí a postupují zase dál. Tlupa byla poměrně velká – odhaduju tak 20 opic, které se rozdělily a postupně rabovaly všechny chatky. Moc hezké probuzení :)
Na dnešní den byla v plánu prohlídka bývalé věznice na druhé straně ostrova (ostrov kdysi dávno sloužil jako věznice) a cesta zpět na Lipe. Tentokrát jsme nevolili kola, ale nechali jsme se tam odvézt na korbě náklaďáku - a udělali jsme dobře, protože i tak jsme jeli asi půl hodiny. Prolezli jsme okolí, nahlídli do pár rozpadlých bývalých vězeňských budov, udělali pár fotek a opět vyrazili zpět, protože nám plula loď zpět na Lipe. Loď měla vyplouvat ve 12h, ale bylo nám řečeno, že bude mít zpoždění. Nikdo z nás netušil, že to zpoždění nakonec bude asi 5 hodinové. Pořád někam telefonovali a říkali, že loď už je na cestě, ale evidentně nebyla :) No, zase tolik nám to nevadilo – vyvalili jsme se na pláž kousek od přístavu. Zpět na Lipe jsme byli kolem 18h, takže čas jako stvořený na Pad Thai a masáž.

11. den (Koh Lipe)

Poslední celý den na Lipe jsme strávili na pláži, konkrétně na Sunrise Beach..vyvalovačka, koupačka, opalovačka..
Večer kupujeme lístky na loď zpět na Langkawi, odkud nám v 15h letí letadlo do Kuala Lumpur. V Kuala Lumpur máme v plánu strávit 3 noci. V internetové kavárně rezervujeme přes booking.com hotel ve čtvrti Chinatown.

12. den (Kuala Lumpur)

Vstáváme a vyrážíme k lodi. Vypisujeme opět vstupní formulář, převezou nás na imigrační a poté do střediska Pantai Cenang, kde jdeme ještě na chvíli na pláž. Bereme taxika a směřujeme na letiště.
Vše proběhlo bez jakýchkoliv komplikací a my jsme už ve vzduchu, kudy si to štrádujeme směr Kuala Lumpur. Přistáváme cca kolem 16h, bereme krosny a nastupujeme do busu, který nás zaveze na vlak do KL, konkrétně na stanici KL Sentral, což je takový místní centrum metra a vlaků v KL. Vylézáme v obrovské hale – všude obchody, restaurace atd..chvíli trvá, než se zorientujeme. Díváme se na mapu a zjišťujeme, že náš hotel se nachází kousek od stanice metra „Pudu“. Přestupujeme na stanici „Masjid Jamek“ a vystupujeme na „Pudu“ - hotel nacházíme poměrně rychle. V rychlosti se ubytujeme a vyrážíme do Chinatownu na trhy. Jsme tu v době oslav nového čínského roku, ale po slavnostech ani vidu, ani slechu. Vidíme jen bordel na ulicích – přijeli jsme pozdě :( Najíme se, kupujeme nějaké drinky a chceme si jít sednout někam do parku. Zjišťujeme, že parky v okolí Chinatownu jsou narvány k prasknutí bezdomovcema, popíjíme tedy o kus dál na autobusové zastávce – jak originální..! :) Pokračujeme v hotelu a poté jdeme spát.

13. den (Kuala Lumpur)

Dnes máme v plánu Batu Caves, Lake gardens a večerní Petronas Towers. Vyrážíme poměrně brzo – po pár přestupech se dostáváme na vlak, který nás zaveze přímo k Batu Caves. Jedná se o hinduistickou svatyni, nacházející se na předměstí Kula Lumpur. Svatyni rozhodně nelze přehlédnout – před vstupem do Batu Caves se tyčí 43 metrů vysoká pozlacená socha Murugana, za níž stoupá 272 strmých schodů k obrovskému jeskynnímu komplexu. Je to nádherný pohled. Cestou k soše a schodům míjíme spoustu krámků se suvenýry, ale i různé menší svatyně, kde místní hinduisté provádějí zajímavé obřady.
Po zdolání všech schodů nás uvítala skutečně monstrózní jeskyně, plná různých oltářů, kapliček, ale i opic. Necháme si v jedné ze svatyň červeně „otečkovat“ čelo a kocháme se touto nádhernou scénérií. Nic podobného jsme ještě neviděli – byla to nádhera! Strávíme zde asi hodinku a vyrážíme opět zpět na vlak. Po pár přestupech vystupujeme na KL Sentral a míříme k Lake Gardens. Je to obrovský park, kde naleznete spoustu různých atrakcí, jako např. orchidejové zahrady, motýlí park, ptačí rezervace, park vysoké zvěře a mnoho dalších. Je zde také velmi hezký výhled na centrum Kuala Lumpur a na jeho mrakodrapy. Trávíme zde asi 3 hodinky, najíme se a vyrážíme opět na metro – naše další zastávkou je stanice KLCC, což je stanice v centru té mrakodrapové části KL, hned pod Petronas Towers. Přijíždíme těsně před setměním – fotíme dvě obrovské věže neosvětlené, chvíli poté osvětlené. Neuvěřitelný pohled – těšíme se na další den, až budeme nahoře. Na chvíli se courneme po obchoďáku vevnitř, ale nic zajímavého nenacházíme – je to takové malajské Palladium, akorát tak 5x větší :) Vracíme se do hotelu, chvíli ještě posedíme a jdeme spát.

14. Den (Kuala Lumpur)

Vstáváme brzo, protože musíme být co nejdříve v Petronas Towers, abychom si koupili lístky – je o ně velký zájem a bývají hned vyprodané. Po příjezdu na nás čekal menší šok – fronta tak 100 lidí. Evidentně je o lístky opravdu velký zájem :) Se štěstím na nás zbyly místa na prohlídku v 15:30, ale bylo to teda o fous – málem jsme se nahoru nepodívali. Měli jsme tedy dost času na prohlídku města, takže jsme v rychlosti naplánovali, co vlastně chceme vidět a vyrazili jsme. Začali jsme mešitou „Masjid Jamek“, která se nachází u stejnojmenné stanice metra. V mešitě nás navlékli do jejich dlouhých modrých hábitů a pustili na prohlídku. Prolezli jsme jí asi za půl hoďky, udělali si menší okruh po okolí, nafotili mrakodrapy a vydali se opět na KLCC, kde jsme měli v plánu návštěvu „Aquaria“. „Aquarium“ je velký podmořský park, kde můžete vidět spoustu druhů ryb a jiných podvodních zvířat. Hlavní atrakcí je aquarium tunel, který tam mají opravdu vymáklý. Téměř kolem vás a nad váma proplouvají žraloci - paráda..!! Vycházíme ven, procházíme se kolem Petronas Towers a fotíme si tyto obrovské budovy ze všech možných pozic. Čas poměrně utekl a my už stojíme před rychlovýtahem v jedné z dvou věží. Po krátkém proslovu zdejšího „průvodce“ o bezpečnosti atd. nastupujeme do výtahu a vyjíždíme nahoru. Během pár vteřin jsme v půlce věže, kde je s druhou věží spojována můstkem. Tomu opravdu říkám rychlovýtah :) Už odsud z můstku je nádherný pohled na celé KL. Nadšeně fotíme a jsme vyzváni opět k nástupu do výtahu. Další zastávka – samotný vrchol Kualal Lumpur. Po výstupu z výtahu jsem si už díky té výšce připadal, jako bych se vznášel..měl jsem hodně odlehčené nohy :) Výhled nádherný – počasí nám naštěstí vyšlo, takže byla dobrá viditelnost. Měli jsme štěstí, o hodinu později se nad Kuala Lumpur rozpoutalo deštivé peklo – takové provazy z nebe jsem ještě neviděl.
Nakoupíme nějaké pití a jdeme do hotelu. Chvíli opět posedíme a jdeme spát. Čeká nás další náročný den – přesun do národního parku Taman Negara, údajně do nejstaršího pralesa na světě.

15. den (NP Taman Negara)

Do NP Taman Negara se dá z Kuala Lumpur dostat pouze z jediného autobusového nádraží, nacházejícího na okraji města. Marně jsme lístky sháněli na hlavním autobusovém nádraží „Plaza Rakyat“ . Lístky jsme koupili do města Jerantut, což je asi hodinku jízdy od Taman Negara. Z Kuala Lumpur do Jerantutu to trvá busem cca 3 hodinky – ideální doba na schrupnutí :)
Po 3 hodinách se objevujeme v Jerantutu a po výlezu z busu nás hned obklopili místňáci, nabízející dva druhy dopravy do vesničky Kuala Tahan, což je vlastně vstupní brána do parku Tama Negara. Máme na výběr – buď lodí po řece (což trvá asi 3 hodiny), nebo taxíkem (asi hodinka cesty). Vzhledem k tomu, že loď vyplouvala asi až za 2 hodiny a pro nás byl čas opravdu drahý, zvolili jsme taxíka. Cesta stála asi 60 RM za celý auto pro 4 lidi – poměrně přijatelný. Téměř celou cestu projíždíme obrovskými plantážemi palem olejných – je smutný, že na těchto místech vlastně předtím byl všude prales. Hlavně že máme dost oleje! Po hodince jízdy vystupujeme v Kuala Tahan, jdeme na oběd do „plovoucí restaurace“, kde jsme se setkali s nejchaotičtější obsluhou na světě. Po hodině čekání na jídlo téměř každý z nás dostal úplně jiný jídlo, než chtěl :) Podobný problém měli i ostatní návštěvníci.. Zřejmě tady kromě palem olejných pěstují i opium. Zvedáme se a jdeme se mrknout po nějakym ubytku. Máme štěstí – po asi dvou katastrofálních guesthousech (kde místo záchodů byla jen díra v zemi, místo sprchy jen hadice ze zdi atd) jsme nalezli krásný guesthouse s názvem Yellow House. Platíme 2 noci (20 RM/os/noc), a fofrujeme přes řeku do džungle. Chtěli jsme na Canopy Walking (stezka po provazových mostech v korunách stromů), ale bohužel už to bylo zavřené. Vyrazili jsme teda na menší tůru. Musím říct, že prales je tady skutečně nádherný. V džungli nás chytl pěkný liják, tak jsme strávili nějakou dobu schovaní pod stromem, než jsme se zase posunuli dál. Něco jsme ještě ušli, ale pak už se pomalu začalo stmívat, tak jsme vyrazili zase zpět. Po příchodu jsme odtrhali pijavice z nohou a zašli si na večeři, tentokráte ne k chaotikům, ale zvolili jsme jinou restauraci – tady bylo vše v pořádku. Nakoupili jsme místní pivečka , celý večer jsme proseděli na balkóně a naslouchali zvukům noční džungle.

16. den (NP Taman Negara)

Na tento den byla v plánu plavba po řece do vesničky původních obyvatel tropických deštných pralesů Malajsie, do vesničky kmene Orang Asli (lesní lidé). V přístavu už na nás čekal náš nový malajský přítel Asir, se kterým jsme se seznámili o den dříve a právě on nám nabídnul, že nám tuto plavbu zařídí – vlastní v Kuala Tahan takovou menší cestovní agenturu. Byl to sympaťák, sám vyrůstal v pralese u svého kmene, poté se dostal do civilizace a rozjel tento byznys (mimochodem, sehnal nám 2 flašky whiskey, což na tomto místě bylo pro nás téměř nemožné – patří mu od nás veliké díky! :) ). Vypluli jsme proti proudu řeky v dlouhých loďkách, kde jsme všichni seděli po jednom místě za sebou. Všechny věci jako peněženky, foťáky atd, nám naházel do nepromokavého pytle a chvíli po vyplutí nám bylo jasný proč. Mimo hrozby že se někde převrhneme se mezi obouma loďkama strhla velká vodní bitka. Začal to Asri, který při předjíždění strčil v rychlosti nohu do vody, takže posádku naší lodě zasáhl poměrně slušný vodopád. Samozřejmě jsme si nenechali nic líbit a vodní bitka gradovala. Během minuty jsme byli všichni durch promočený a kyblíkama jsme vylévali vodu z loděk. Sranda musí být..! :) Na řece byly i celkem slušný peřeje, takže by jsme byli mokrý tak i tak.
Asi po půl hodině plavby jsme dorazili ke břehům vesničky domorodců, vytáhli foťáky a vyrazli jsme poznávat život místních. Asri nám chvíli přednášel, jak tady domorodci žijí, odkud vlastně pochází on sám, jak se tady loví, jak si rozdělávají oheň a nakonec jsme si všichni zastříleli z metr a půl dlouhé flusačky, kterou údajně loví zvířata. Stala se tady z toho taková turistická atrakce. Ale zajímavé to bylo – o tom žádná :) Domorodci z nás byli docela nesvoji – při focení se styděli, schovávali se v chýších, ale nakonec nám párkrát zapózovali, takže jsme byli všichni spokojení :) Cestou zpět jsme zastavili na břehu u řeky, kde jsme se vykoupali – byla tam houpačka do vody, takže o zábavu bylo postaráno. Na večer bylo v plánu „night safari“, což se později ukázalo jako špatná volba. Za 2 hodiny jízdy jeepem mezi plantážemi palem olejných jsme opravdu moc zvířat neviděli. Když to shrnu, tak to byli 2 hadi, 1 spící pták, a nějaká lesní kočka..jinak vůbec nic.
Po příjezdu jsme museli vymyslet plán na další dny. Někteří chtěli ještě na poslední dny k moři, někteří chtěli do Cameron Highlands na čajové plantáže, takže jsme se rozdělili. Byl ale problém vymyslet nějaké místo u moře, aby to pro nás mělo smysl. Všechna profláklá místa jako třeba Tioman, Penang, Redang, Pangkor atd byly poměrně dost vzdálené a my jsme měli poslední 2 dny před odletem do Bangkoku. Cesta na kterékoliv toto místo by zabrala spoustu času a čas byl pro nás v tuhle chvíli opravdu drahý. Nakonec jsme objevili nedaleko Kuala Lumpur středisko Port Dickson, kde nějaké pláže jsou. Vzhledem k tomu, že je to odtamtud cca hodina cesty na letiště, volba byla jasná.

17. den. (Taman Negara – Kuala Lumpur)

Ráno před odjezdem z Taman Negara jsme si ještě zaskočili na Canopy Walking, což je cca 500 m dlouhá stezka mezi korunami stromů po provazových můstcích. V některých místech chodíte téměř v 50m výšce, takže o adrenalin bylo postaráno. Pospícháme, abychom stihli autobus zpět do Jerantutu, odkud musíme do Kuala Lumpur, kde strávíme noc, protože přijedeme moc pozdě na to, abychom se dostali dál do Port Dickson. Cesta proběhla bez komplikací a my už opět běháme po trzích Chinatownu v KL. Děláme menší nákupy a jdeme spát.

18-19 den (Port Dickson)

Cesta do Port Dicksonu je poměrně jednoduchá. Na hlavním autobusovém nádraží v Kuala Lumpur musíme koupit lístek do města Seremban, kde přestoupíme na další bus do Port Dicksonu. Vůbec jsme neměli představu, co nás V Port Dicksonu čeká – toto místo byl pro nás jeden velký otazník. Po příjezdu jsme zjistili, že jsme tam jediný běloši a že toto místo funguje asi něco jako naše Slapy. Jezdí sem dovolenkovat místní obyvatelé, převážně z KL. Takže zase něco jiného. Ubytovali jsme se v hotelu a vyrazili na pláž – pláž byla přecpaná místníma lidma, koupajících se v oblečení – ach ten Islám :)
Tyto dva dny jsme strávili odpočíváním u moře a prozkoumáváním okolí. Navštívili jsme např nedalekou „Blue Lagoon“, ke které jsme se museli dostat stopem, protože místní doprava prostě nefungovala, tak jak by měla. Stopování byla taky velká paráda - nidko totiž netušil, že stopujeme, ale mysleli si, že na ně máváme. Takže nám všichni zamávali taky a tím to končilo. Naštěstí v Port Dicksonu pobývají i lidé, kteří o stopování už někdy v životě slyšeli a zastavili nám.
Poslední den jsme ráno vyrazil na letiště, odkud nám ve 12h letělo letadlo do Bangkoku. V Bangkoku jsme chvíli po 15h a než dorazíme na Khao San (asi nejznámější čtvrť Bangkoku) a ubytujeme se, je už skoro tma. Večeříme a vyrážíme do víru Khao San road nakupovat a bavit se.

20 den (Odlet zpět do ČR)

Ráno odjíždíme z hotelu na letiště a míříme opět směr Helsinky a následně Praha, kde nás dle zpráv čekají 20 stupňové mrazy. Zprávy nelhaly a teplotní rozdíl byl skutečně trochu šok!!

Cestopis měsíce

• Malajsie 11-12/2009 - 1.část

4 týdny života v Malajsii jen s krosnou a kolegyní z práce (Jsem pouhý turista. Žádný cestovatel, žádný dobrodruh... Žádné dobrodružství na vlastní kůži zažívat nemusím, nechci adrenalin, ani nebezpečné zážitky). více